Focus op instroom EN conversie
De website is vaak het kloppend hart van de digitale marketingstrategie van een organisatie. Het fungeert als een multifunctioneel platform dat diverse marketingactiviteiten ondersteunt en versterkt — van leadgeneratie tot merkpositionering.
Maar marketing alleen is niet genoeg.
Echte impact begint pas wanneer bezoekers ook converteren.
Daarom helpen we om niet enkel gevonden te worden, maar ook te overtuigen en activeren.



Marketingdiensten van Studio Mikado
Optimaliseer je marketing en verhoog je instroom
Een succesvolle marketingaanpak starten of je bestaande aanpak optimaliseren? Daar sta je niet alleen voor.
We zetten je op weg. We maken het werk voor jou lichter. Helpen je gericht bij te sturen. En tonen je hoe je het ook zelf kan.
Mooi toch?
Beter gevonden worden via zoekmachines
We onderzoeken welke zoekwoorden je klanten gebruiken en gaan deze optimaliseren. We analyseren hoe je staat tov je concurrenten. We bekijken zoekintenties en trends. We monitoren en sturen bij.
Campagnes opzetten
Enerzijds organische groei realiseren via je website en eigen kanalen. Passende oplossingen om ook betalende campagnes op te zetten en te beheren waar nodig.
Coaching en opleiding
De mensen van je organisatie op weg zetten om ook zelfstandig te kunnen werken aan marketing en communicatie.
Gericht bijsturen op basis van cijfers
Meten om te weten. Correcte rapportages maken. Eenvoudige dashboards om overzicht te bewaren. Cijfers gebruiken om strategische beslissingen te nemen. Hiervoor gebruiken we tal van programma's zoals Google Analytics, Rank Math, Google Ads, Google Trends,..
Audit huidige inspanningen
Hoe goed bereikt je website zijn potentieel? Hoe scoren we op SEO/SEA? Hoe scoren we op gebruikerservaring van onze bezoekers? Hoe zit het met de cijfers in analytics?
Communicatiestrategie
We zetten samen met je mensen de lijnen uit voor de komende jaren. Hoe vertalen we de doelstellingen van je organisatie naar een concrete communicatiestrategie?
Conversieoptimalisaties
Stapsgewijs naar succesvolle conversie

Pas wanneer bezoekers ook converteren naar klanten, leden of leads, levert je website echt resultaat op. Daar gaan we voor met onze conversiegerichte aanpak.
We werken stapsgewijs en denken op lange termijn, met kleine iteraties die snel effect hebben.
We meten niet alleen om te weten, maar vooral om te kunnen bijsturen.
Vaak maken eenvoudige best practices al een groot verschil. Een korte audit volstaat om deze kansen helder in kaart te brengen en gericht actie te ondernemen.

Zelf in controle, snel bijsturen!
Je website als marketing motor van je business
Dankzij WordPress heb je de volledige controle over je eigen website. Dit krachtige platform biedt je de vrijheid om zelf content te creëren die perfect aansluit bij de wensen en behoeften van je bezoekers.
Een goed doordachte en uitgevoerde marketingaanpak zorgt ervoor dat je content niet alleen waardevol is, maar ook op het juiste moment door de juiste mensen wordt gezien. Creëer zelf blogartikels in de handige bouwblokkenformat, optimaliseer en stuur je zoekwoorden bij met Rank Math,..
Met WordPress als basis en een sterke marketingvisie sta je sterk in de digitale wereld!

Zoekmotor-Optimalisatie (SEO)
Bovenaan verschijnen in zoekresultaten: we maken van dit doel een helder en strategisch proces, startend met een analyse van zoektermen en concurrenten. Daarna optimaliseren we je webpagina’s, zowel technisch als inhoudelijk. Het eindresultaat is een organische stroom van relevante bezoekers, leads en klanten.
We onderscheiden technische en in-content SEO, met extra plug-ins voor WordPress en extensies voor Magento.

AI-Optimalisatie (GEO)
Traditionele zoekmachine-optimalisatie (SEO) richt zich op het verbeteren van de rangschikking in zoekresultaten-pagina’s. AI-optimalisatie of Generative Engine Optimization (GEO) richt zich op ervoor zorgen dat onze content herkend én gebruikt wordt door de grote Large Language Models (LLM’s) tijdens het genereren van antwoorden op gebruikersvragen.
Er is een overlap tussen SEO- en GEO-technieken. Bvb. auteursgegevens met links naar professionele profielen (LinkedIn, publicaties) of verwijzingen naar gezaghebbende externe bronnen (overheidsstatistieken, instituten, e.a.)
Ook voor webshops?
Een webshop hoort ook op een marktplaats
Een webshop hoort vandaag ook aanwezig te zijn op marktplaatsen. Steeds minder mensen starten hun zoektocht op Google — ze zoeken rechtstreeks op platforms zoals Bol.com, Amazon of nichemarktplaatsen. Daar beslissen ze vaak meteen tot aankoop, van daar bezoeken ze misschien je website alsnog om een betere deal of meer informatie te vinden.
De koppeling met marktplaatsen is daarom cruciaal: het versterkt je instroom én verhoogt je verkoop.

Wat we nog aanbieden
Website advies en strategie
Met ons klein maar zeer ervaren team kunnen we met gepaste trots claimen dat wij de vele facetten te beheersen die nodig zijn voor het ontwikkelen van een succesvol online project.
Aantrekkelijke prijzen
Wij geven startende ondernemers of non-profits uit België graag een duwtje in de rug met onze aantrekkelijke prijzen.
Audit en stappenplan
Welk potentieel laat je liggen? Wat zijn de quick-wins en lange termijn oplossingen om meer klanten aan te trekken?
Vraag een gratis audit aan en ontdek
waar je snel het verschil maakt.