Over de klant
Simage: 9+ merken onder 1 dak
Simage verkoopt diverse beautymerken aan salons, waarbij elke klant toegang heeft tot specifieke merken.
Bovendien gelden er meer dan 50 kortingsregels en zijn er verschillende gratis-productpromoties waaruit de klant producten kan kiezen.
Een zeer manueel, foutgevoelig en intensief werk voor de verkopers.

Een self-service portaal voor de klanten
Je virtuele sales assisten op maat van elke klant

Everything, everywhere all at once
50+ actieve kortingen, kortingsregels, promoties,…
- 12+3 gratis
- 6+1 gratis
- Kies zelf uit een reeks staaltjes bij check-out gebaseerd op je inkopen
- Kortingspunten systeem voor gratis producten
- Gratis product x bij aankoop van y
- Staffelkortingen
- Prijs % korting in zomermaanden voor delen van de catalogus
- Kortingen per merk
- Prijsberekeningen en gratis geschenken per merk
- …
Producten en merken per klant
Klanten kunnen voortaan eenvoudig zelf hun bestellingen plaatsen, daarbij gebruikmakend van handige favorietenlijstjes.
Of toch Liever niet zelf aan de slag? Dan staat het sales-team klaar in hun naam de bestelling in te geven.
Deze geautomatiseerde werkwijze zorgt niet alleen voor meer gemak, flexibiliteit en minder fouten, maar ook voor een directe koppeling met Exact Online —waardoor de bestellingen naadloos doorstromen van order tot facturatie en levering.
Het platform beschouwen wij als iemand van onze werknemers. Zo belangrijk is die voor onze klantenrelaties!

Voor Simage werknemers
Eenvoudig voor de sales
- Een up-to-date tool op tablet vervangt de Excels
- Geen manuele mailtjes meer naar het hoofdkantoor
- Automatisering van het verkoopsproces – alle regels, kortingen en gratis producten automatisch toepassen.
- Automatisch toepassen van de juiste merktoegang – per klant!
- Zelfbediening voor klanten – klanten kunnen op elk moment en vanaf elke locatie hun bestelling plaatsen, zonder tussenkomst van een salesmedewerker.
Real time koppeling met Exact Online
Klantenfiches, product informatie synchroniseren en bestellingen direct doorzetten naar het boekhoud- en ERP-systeem, zodat toegangbeheer, facturatie en voorraadbeheer in één vloeiende beweging verlopen = Minder administratie, meer tijd voor de klanten!

Een robuust en felxibel B2B-platform
Conclusie
Minder fouten, minder manueel werk en hogere klanttevredenheid. Deze oplossing kan voor veel B2B-bedrijven die met complexe kortings- en merktoegangsregels te maken hebben een inspirerend voorbeeld zijn voor hoe je processen kunt automatiseren en centraliseren in één gebruiksvriendelijk platform.
- Minder manueel werk:
Het sales- en administratieteam van Simage is aanzienlijk minder tijd kwijt aan handmatige controles, kortingsberekeningen en orderinvoer. - Verminderde foutmarge
Door het automatiseren van merktoegang en kortingsregels, worden verkeerde of gemiste kortingen en bestellingen sterk gereduceerd. - Hogere klanttevredenheid
Klanten kunnen op ieder gewenst moment inloggen en bestellingen plaatsen, wat zorgt voor meer flexibiliteit en gemak. - Snellere orderverwerking
Dankzij de directe link met Exact Online is de doorlooptijd van bestelling naar order picking en facturatie korter geworden.

Optimale integraties voor jouw webshop?
Studio Mikado denkt mee om van jouw e-commerce verhaal een succes te maken. Hiervoor hebben we tal van oplossingen voor optimaal beheer van je webshop.
